Ünlü Transatlantikler (1900 - 1925)

.
Potsdam / Stockholm / Solglimt / Sonderburg
1900 – 1947
Uzunluk: 174,5 m.
Genişlik: 19 m.
Tonaj: 12.606 GT
Makineler: Triple-expansion buhar makinelerinin döndürdüğü çift pervane.
Hızı:15 knot
Yolcu Sayısı: 2.292 kişi


Kaiser Wilhelm II
1903 – 1940
Uzunluk: 215,9 m.
Genişlik: 22 m.
Tonaj: 19.361 GT
Makineler: Quadruple expansion buhar makinelerinin döndürdüğü çift pervane
Hızı: 23 knot
Yolcu Sayısı: 1.888 kişi


Amerika / America
1905 – 1957
Uzunluk: 204,4 m.
Genişlik: 22,7 m.
Tonaj: 22.225 GT
Makineler: Buharlı quadruple expansion makinelerin döndürdüğü çift pervane
Hızı: 17,5 knot
Yolcu Sayısı: 2,662 kişi


Adriatic
1907 – 1934
Uzunluk: 222,7 m.
Genişlik: 23,1 m.
Tonaj: 24.541 GT
Makineler: Buharlı quadruple expansion makinelerin döndürdüğü çift pervane
Hızı: 17 knot
Yolcu Sayısı: 2.875 kişi



Kronprinzessin Cecilie / Mount Vernon
1907 – 1940
Uzunluk: 216 m.
Genişlik: 22 m.
Tonaj: 19.360 GT
Makineler: Buharlı quadruple expansion makinelerin döndürdüğü çift pervane
Hızı: 22,5 knot
Yolcu Sayısı: 1.970 kişi


Lusitania
1907 – 1915
Uzunluk: 239,8 m.
Genişlik: 26,9 m.
Tonaj: 31.550 GT
Hızı: 25 knot
Makineler: Buhar türbinlerinin döndürdüğü dört adet üç pervane.
Yolcu Sayısı: 2.165 kişi

Kardeş gemisi RMS Mauretania ile birlikte Cunard Steamship Line Shipping Company için İskoçya’da inşa edilmişti. Atlantik okyanusunu aşma rekoru kıran gemilere verilen mavi kurdeleyi kazandı. 7 Mayıs 1915’de almanlar tarafından batırıldı. 1959 yolcusundan 1198'i öldü. Bu yolculardan 128'i ABD’li idi. 1917'de 1. Dünya Savaşı'na giren ABD, savaşa giriş nedenlerinden birini de Lusitania’nın batırılışı olarak gösterdi. Sonradan Almanya’nın ABD Büyükelçiliğinin Amerikan gazetelerine Lusitania’ya binmeyi düşünen Amerikalıları kendi güvenlikleri için gemiye binmemeleri konusunda uyaran ilanlar verdiği ve geminin görüldüğü anda batırılacağını açıkça ilan ettiği anlaşıldı.

Mauretania
1907 – 1934
Uzunluk: 241,3 m.
Genişlik: 26,9 m.
Tonaj: 31.938 GT
Hızı: 25 knot
Makineler: Buhar türbinlerinin döndürdüğü dört pervane
Yolcu Sayısı: 2.335 kişi

Olympic
1911 – 1935
Uzunluk: 269,68 m.
Genişlik: 28,19 m.
Draft: 10,51 m.
Tonaj: 45.324 GT
Makineler: Triple-expansion makinelerin döndürdüğü çift pervane ve bir buhar türbininin döndürdüğü orta pervane
Hızı: 21 knot
Yolcu Sayısı: 2,764 kişi


Titanic
1912
Uzunluk: 269,68 m.
Genişlik: 28 m.
Tonaj: 46.328 GT
Draft: 10,8 m.
Hızı: 21 knot
Makineler: Triple-expansion makinelerin döndürdüğü çift pervane ve bir buhar türbininin döndürdüğü orta pervane
Yolcu Sayısı: 2.435 kişi

İlk (ve yazık ki son) seferi için 15 Nisan 1912'de İngiltere'nin Southampton limanından yola çıktı. Newfoundland'da buzdağına çarparak battı. Gemide bulunan 2.224 yolcudan 1.513'ü öldü. Kaza, bu büyüklükteki bir gemide yeterli filikanın bulunmaması ve kaza hakkında oluşturulan komplo teorileriyle efsaneleşti: Titanic ve yolcuları onlarca filme konu oldu. Yapımında o günlerde üretilen en kaliteli çeliğin kullanıldığı Titanic'in inşasında 17.000 işçi çalışmıştır. Geminin batmasında, çok sert ve dolayısıyla esnekliği çok az olan bu kaliteli çeliğin payının da olduğu düşünülmektedir. Yapımcıları ve mühendisleri, en kötü ihtimalde, yani Titanic'in aynı büyüklükte başka bir gemiyle çarpışması durumunda bile batmasının en az iki gün alacağını, bu süre içinde de mutlaka yardım ulaşacağını varsaymışlardı. Ancak düşünüldüğü gibi olmamış ve gemi üç saat gibi kısa bir süre içinde Kuzey Atlantik'in buzlu sularına gömülmüştür. Birinci sınıf kamaraların 55 bin dolara (günümüz değeriyle yaklaşık 2 milyon dolar) satıldığı yolculukta Avrupa ve ABD'nin en zenginlerinin yanı sıra geminin yapımcısı Thomas Andrews de yer alıyordu. 1985 yılında denizbilimci Bob Ballard, Titanik'in enkazını yaklaşık 3.800 metre derinlikte bulmayı başardı. Ancak kazada ölenlere duyulan saygı nedeniyle enkazdan hiçbir şey çıkarılmadı.


Imperator / Berengaria
1913 – 1938
Uzunluk: 280,7 m.
Genişlik: 29,9 m.
Tonaj: 52.226 GT
Makineler: Buhar türbinlerinin döndürdüğü dört pervane
Hızı: 23 knot
Yolcu Sayısı: 4.594 kişi

Vaterland / Leviathan
1914 – 1938
Uzunluk: 289,6 m.
Genişlik: 30,6 m.
Tonaj: 54.282 GT
Makineler: Parsons buhar türbinlerinin döndürdüğü dört pervane.
Hızı: 23,5 knot
Yolcu Sayısı: Birinci sınıfta 752 kişi, ikinci sınıfta 535 kişi, üçüncü sınıfta 850 kişi, açık güvertede 1.772 kişi


Aquitania
1914 – 1950
Uzunluk: 275,2 m.
Genişlik: 29,6 m.
Tonaj: 45.647 GT
Makineler: Buhar türbinlerinin döndürdüğü dört pervane
Hızı: 23 knot
Yolcu Sayısı: 3.230 kişi


Britannic
1915 – 1916
Uzunluk: 275,8 m.
Genişlik: 28,7 m.
Tonaj: 48.158 GT
Makineler: 32.000 hp gücünde makinelerin döndürdüğü çift pervane ve 18.000 hp’lik bir buhar türbininin döndürdüğü merkezi pervane
Hızı: 21 knot


Statendam / Justicia
1917 – 1918
Uzunluk: 237 m.
Genişlik: 26,3 m.
Tonaj: 32.234 GT
Makineler: Buharlı triple expansion makinelerin döndürdüğü çift pervane ve bir exhaust buhar türbininin döndürdüğü merkezi pervane
Hızı: 18 knot
Yolcu Sayısı: Yolcu kapasitesi 3.430 kişi, Donanmanın emrindeyken 4.000 kişi


Paris
1921 – 1947
Uzunluk: 233,4 m.
Genişlik: 26 m.
Tonaj: 34.569 GT
Makineler: Buhar türbinlerinin döndürdüğü dört pervane
Hızı: 22 knot
Yolcu Sayısı: 2.132 kişi


Bismarck / Majestic
1922 – 1940
Uzunluk: 291,9 m.
Genişlik: 30,6 m.
Tonaj: 56.551 GT
Makineler: Dört Parsons B&V buhar türbininin döndürdüğü dört pervane
Hızı: 23,5 knot
Yolcu Sayısı: 2.145 kişi